On han treballat els meus avis i on treballen
els meus pare?
Els alumnes realitzaran una entrevista al seu
avi/àvia i una altre al seu pare/mare a partir de les següents preguntes:
-Quina
ha estat la teva trajectòria escolar?
-A quina
edat vas començar a treballar? I a on?
-Vas
escollir-ho lliurement?
-Quina
ha estat la teva trajectòria laboral?
Els alumnes
exposaran el power point a l’aula i un cop acabades les exposicions es realitzarà una reflexió on es recolliran les diferències significatives i rellevants de tots els alumens; de manera que a partir d’una història de vida
laboral i escolar significativa i propera, podran veure les diferències entre
dues maneres de viure i conèixer l’evolució de la Bisbal.
2-En relació a la pestanya “De que vivim?" proposem la següent activitat didàctica:
A que es dedica la gent del meu poble?
2-En relació a la pestanya “De que vivim?" proposem la següent activitat didàctica:
A que es dedica la gent del meu poble?
L' activitat consistiria en realitzar una petita sortida per el centre del poble i que els nens puguin veure els oficis dels diferents ciutadans.
Els nens podrien observar el treball artesanal de la ceràmica, les pastisseries, els hotels etc
Després de la excursió els nens farien a l' aula una redacció amb un resum de tot alló que han vist i el que els ha semblat més interesant i afegint una explicació de que consisteix cada treball i de que els agradaria treballar quan siguin grans.
3-La tercer activitat didàcita es realitzarà dins el museu de la terracota de la Bisbal.
L'activitat consistirà en gaudir i descobrir la tradició de la ceràmica al municipi i poder realitzar un taller de ceràmica per tal de poder experimentar en primera persona la elavoració d'un objecte de ceràmica.
4-En aquesta última activitat es farà una visita guiada on els alumnes seran els guies turístics del municipi.
Es realitzaran grups de tres alumnes, cada grup haurà de preparar-se amb el suport del docent una petita explicació del lloc que se’ls hi ha assignat.
-La muralla del pati d’armes del castell
-El pont Vell.
-El portal de la Riera
-Les Voltes
-El Mundial
-Carrer del Call
-Església parroquial de la Bisbal
-Escoles públiques
La docent donarà a cada grup una fotografia antiga del lloc que se li ha assignat. Un cop acaba l’explicació els alumnes hauran de fer una fotografia del lloc.
3-La tercer activitat didàcita es realitzarà dins el museu de la terracota de la Bisbal.
L'activitat consistirà en gaudir i descobrir la tradició de la ceràmica al municipi i poder realitzar un taller de ceràmica per tal de poder experimentar en primera persona la elavoració d'un objecte de ceràmica.
4-En aquesta última activitat es farà una visita guiada on els alumnes seran els guies turístics del municipi.
Es realitzaran grups de tres alumnes, cada grup haurà de preparar-se amb el suport del docent una petita explicació del lloc que se’ls hi ha assignat.
A l’itinerari hi haurà els principals llocs d’interès:
-El castell palau dels bisbes de Girona-La muralla del pati d’armes del castell
-El pont Vell.
-El portal de la Riera
-Les Voltes
-El Mundial
-Carrer del Call
-Església parroquial de la Bisbal
-Escoles públiques
La docent donarà a cada grup una fotografia antiga del lloc que se li ha assignat. Un cop acaba l’explicació els alumnes hauran de fer una fotografia del lloc.
Bones companys de la Bisbal!
ResponEliminaHem pogut veure que ja heu planejat de manera variada i interesant diferents activitats didàctiques per aprendre més coses sobre la ciutat del Baix Empordà.
En aquest aspecte us volem felicitar! Per altra banda, volem remarcar la importància de tenir un blog ben treballat i equilibrat. Per aquest motiu, us animem a que ens expliqueu quelcom en l'apartat de "Futurs possibles" ja que no hi teniu res. El contrari us diguem de l'apartat de "com ha canviat".
Per tot lo demés felicitats.
Salut i bon nadal!!!!